• Frakt 69 kr - Fri frakt vid order över 1200 kr

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Det finns inget minsta ordervärde. Alla ordrar är välkomna. Kom ihåg att du måste vara över 18 år för att göra en beställning.

Priser
Samtliga priser är angivna i SEK. Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
 
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-2 arbetsdagar från oss. Under högsäsong eller kampanjer kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket och brev med Posten eller Schenker, beroende på vikt och storlek. Paketet kommer hem till dig eller utlämningsställe beroende på paketets storlek.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden är 69 kr. Vid köp för 1200 kr eller mer leveraras dina varor fraktfritt till ombud i Sverige. För beställningar till annat land än Sverige, var god kontakta oss på info@westcoastcompany.se för prisuppgift. Hämtning i butik, endast vid överenskommelse.

If you like to place an order from another country outside Sweden, please contact us for priceinfo by e-mail: info@westcoastcompany.se

Reklamationer
Om en vara skulle vara defekt eller om du fått fel vara, ber vi dig kontakta oss via email på info@westcoastcompany.se så att vi kan rätta till felet. Vi skickar en retursedel så att du fraktfritt kan returnera den felaktiga varan, och skicka dig en ny utan extra kostnad. Varor som skickas med postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämdens beslut.

Vintage produkter har ett naturligt slitage och säljes därför i befintligt skick.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddela oss så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att beställningen mottagits. Enligt den nya distanshandelslagen som trädde i kraft 13 juni 2014, har kunden rätt att få delvis eller hel ersättning för återlämnad vara, men ett värdeminskningsavdrag kan göras i samband med återlämnande. Beslut om värdeminskningsavdraget tas av säljaren, efter mottagande och genomgång av varan. Avdraget kan ej överklagas eller bestridas. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Om du vill returnera en vara, kontakta oss så att vi kan informera om hur du ska gå tillväga. Vi hämtar ej ut oaviserade paket, postförskott, ej heller om 14 dagars ångerrätt har passerats. Om du vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi återbetalar dina pengar så snart vi har mottagit och kontrollerat din retur. Frakt- och fakturaavgifter återbetalas ej.

Om du önskar byta en vara, t ex till en annan storlek eller färg, står du som kund för returfrakten, men vi bjuder på fraktkostnaden för den nya varan.

Presentkort
Vid köp av presentkort måste hela beloppet nyttjas vid ett och samma tillfälle. Tillgodo på onyttjat belopp är ej möjligt. Presentkort får ej inhandlas med ev rabattkod. Presentkortet är personligt och kan inte överföras till annan person. Presentkortet är giltigt i 12 månader från och med utfärdandedatum, och inlöses inte mot kontanter.  

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 400 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vi säljer inga uppgifter vidare till tredje part.

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Bildmaterial
Använd gärna vårt bildmaterial i blogginlägg, glöm bara inte att ange källan. www.westcoastcompany.se

 

 

 

 





Produkter
Övrigt