• Fri frakt vid order över 1200 kr

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Det finns inget minsta ordervärde. Alla ordrar är välkomna. Kom ihåg att du måste vara över 18 år för att göra en beställning.

Priser
Samtliga priser är angivna i SEK. Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
 
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se  https://www.klarna.com/se/villkor-2/ (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - 30 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar från oss. Under högsäsong eller kampanjer kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket med DHL. Paketet kommer hem till dig eller utlämningsställe beroende på paketets storlek.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vi bryr oss om miljön & klimatet. Därför återanvänder vi kartonger och annat förpackningsmaterial från våra leverantörer.

Frakt
Fraktkostnaden är 79 kr. Vid köp för 1200 kr eller mer leveraras dina varor fraktfritt till ombud i Sverige. Hämtning i butik, endast vid överenskommelse. Beställningar som ska hämtas läggs undan i 3 arbetsdagar om ingen annan överenskommelse gjorts.

We only ship within Sweden.

Reklamationer
Om en vara skulle vara defekt eller om du fått fel vara, ber vi dig kontakta oss via email på info@westcoastcompany.se så att vi kan rätta till felet. Vi skickar en retursedel så att du fraktfritt kan returnera den felaktiga varan, och skicka dig en ny utan extra kostnad. Varor som skickas med postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss, ej heller paket som skickats utan att meddela oss först. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämdens beslut.

Vintage-produkter har ett naturligt slitage och säljes därför i befintligt skick. 

Vi reserverar oss för eventuella skriv eller bildfel i produktbeskrivningar, specifikationer, lagersaldo, priser och annan information som lämnas i anslutning till produkten. Alla bilder ska ses som illustrationer och är inte en utästelse om produktens faktiska utseende eller funktion. Illustrationerna i webbshopen kan därför skilja sig mot den faktiska varan du beställt. Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra information om produkterna. Avvikelser i färg och form kan förekomma på produkter och är ej fog för reklamation.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paket eller dina varor skall du kontakta oss senast 5 dagar efter mottagandet av ditt paket. Maila oss uppgifter samt foto på skadan utanpå och innuti paketet.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 400 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddela oss så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att beställningen mottagits. Enligt den nya distanshandelslagen som trädde i kraft 13 juni 2014, har kunden rätt att få delvis eller hel ersättning för återlämnad vara, men ett värdeminskningsavdrag kan göras i samband med återlämnande. Beslut om värdeminskningsavdraget tas av säljaren, efter mottagande och genomgång av varan. Avdraget kan ej överklagas eller bestridas. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Om du vill returnera en vara, kontakta oss så att vi kan informera om hur du ska gå tillväga. Vi hämtar ej ut oaviserade paket, postförskott, ej heller om 14 dagars ångerrätt har passerats. Om du vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi återbetalar dina pengar så snart vi har mottagit och kontrollerat din retur. Frakt- och fakturaavgifter återbetalas ej. Efter att du meddelat att du vill ångra ett köp har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan. Observera att ångerrätten ej gäller beställningsvaror, livsmedel, tvålar och hygienprodukter.

Om du önskar byta en vara, t ex till en annan storlek eller färg, står du som kund för returfrakten, men vi bjuder på fraktkostnaden för den nya varan.

Presentkort
Vid köp av presentkort måste hela beloppet nyttjas vid ett och samma tillfälle. Tillgodo på onyttjat belopp är ej möjligt. Presentkort får ej inhandlas med ev rabattkod. Presentkortet är personligt och kan inte överföras till annan person. Presentkortet är giltigt i 12 månader från och med utfärdandedatum, och inlöses inte mot kontanter.  

Integritetspolicy

Allmänt
Denna policy beskriver hur Westcoast Company hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företags eller personuppgifter till oss.

Insamling av information
För att du ska kunna beställa våra varor eller kontakta oss för service eller information måste vi samla in och behandla vissa personuppgifter.

Vi samlar in information från dig när du beställer produkter via vår webbplats, kontaktar oss via kontaktformulär eller när du anmäler dig till vårt nyhetsbrev. Den insamlade informationen vid beställning av produkter inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer samt adressuppgifter. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.

Användning av information
Westcoast Company behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen i syfte att:

  • Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, som genomförande av köp och tillhandahållande av support.
  • Möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor kring produkter och tjänster samt rätta felaktiga uppgifter.
  • Följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagar.
  • Uppgifterna kan även utgöra underlag för uppföljning av köp.

Utlämnande till tredje part
Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats (hostingleverantör) eller vårt företag (revisor & bokföringsbyrå) samt officiella samarbetspartners som exempelvis betalningsleverantörer när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande.

Säkerhet & Informationsskydd
Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder via vår webbplatsleverantör Wikinggruppen AB för att skydda dina personliga uppgifter. Wikinggruppen AB använder sig av krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information finns i därför avsedd samt säker miljö i Sverige genom vår webbplatsleverantör Wikinggruppen AB.

Prenumeration nyhetsbrev
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande. Skulle du behöva hjälp med att avsluta din prenumeration är du välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Kontaktinformation
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna integritetspolicy eller behandlingen av dina personuppgifter. Detta gäller även om du skulle vilja ändra någon av dina uppgifter eller om du vill att vi raderar dina uppgifter från vårt kundregister.  

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Bildmaterial
Använd gärna vårt bildmaterial i blogginlägg, glöm bara inte att ange källan. www.westcoastcompany.se

 

 

 

 

Produkter
Övrigt